PolitiKurs

Var ju i Tammerfors på veckoslutet på kurs med Svensk Ungdom. Vi övernattade och kursen var på en läger/kurs gård. På ett super fint ställe med vatten omkring.
På fredagen tog jag först bussen till Helsingfors, och gick till tågstationen där jag fick vänta på mitt tåg som råkade vara 50 minuter försenat. När det sen hade kommit så steg jag på tågen och for till Tammerfors. Det tog väl ca 2 timmar tågfärden. I Tammerfors åkte jag sen med buss till kursgården. Och där var jag vid 20 tiden där och fick äta. På kvällen hängde vi bara sen och åt chips. Och bekantade sig lite med varandra. Dessutom hade vi fått ett uppdrag för en lek.

Lördagen startade med frukost kl 8. Efter det hälsades vi välkomna och första programmet började. Vi var på en worskhop Våga tala inför publik. Där vi just övade det. Väldigt trevligt och bra övningar hade vi.
Så var det lunch och dags för uteleken som var jätte roligt. Man hade ett lag och man var en maffia och jag var bossen och man skulle stjäla saker och föra dom och få pengar av dom utan att bli fast av polisen, Efter leken var det kaffe. Och sedan workshopen våga synas där det handlade om sociala medier och marknadsföring på medierna. Sen middag och kvällsprogram.

På söndagen var det frukost 8.30 och ja hela veckoslutet åt vi vegetariskt. Efter frukosten var det Våga tänka stort som handlade om Tammerfors planer sedan packning och diskussion om lägret. Och sedan hade vi en workshop Våga påverka som handlade om kommunalvalet och och vart unga kan påverka sen var det hemfärd. Hemfärden åkte jag igen buss, tåg och buss. Och kursen var jätte trevlig och innehållsrik. Man lärde sig mycket och nya bekantskaper även.

Utsikten var super fin där.
Camilla

Underbart!!

Eleonora Adriana ♥

Kul :)

Carita Liljendahl

Säkert ett jättefint ställe, också på sommaren :-)